Suppliment

Salam sejahtera... 
Musim-musim peralihan monsun sekarang nie memang buat orang kat sekeliling aku dah dijangkiti virus selsema. Cuma antibodi aku jer kebal lagi, selalunya aku ni cepat benar terjangkit dengan orang lain. Alhamdulillah... Harapnya kekebalnya semakin meningkat.
So aku rasa mungkin aku patut ambik suppliment tambahan tuk support sistem imuniti badan aku. Sebabnya pemakanan aku pun bukannya sihat sgt... Kalori jer tinggi, vitamin kurang beno. Suami aku bukannya penggemar sayur yang tegar. Aku dah terikut gaya pemakanannya laks ai. Konon sangatlah... Lepas aku buat ujian kesihatan sempena IM4U yang kolej aku buat tempoh hari konon2 beia2 berazam masak kat umah setiap hari. Lepas result yang logam crome byk dlm badan. Sekarang nie kembali ketabiat lama malas nak masak. Mudahan aku tak cepat lupa.... 
Hari tue aku belek2 muka... Risau la plak bila bintik2 hitam dah semakin banyak. Huaaa perasaan ala2 sweet 17 tetiba lenyap, muncul asal kelabu pulak... Fuhh jejauh pergi. Aku rasa benda tu jeragat, Yela mungkin faktor umur yang hampir melangkah 30 an nie kot. Mungkin jugak faktor hormon yang tak menentu. Adakah hormon juga dilanda badai peralihan monsun. Nagis lagi... Huaaaaa 
Puas aku tonyoh dgn sabun SF Beauty tetap de lagi. Bak kata mak aku kalau dah hitam berbuku2 sabun mandi pun tetap hitam jugak. Baru aku faham kiasan aka perli mak aku dulu. Aku jer perasaan Diva.... So aku start ambik GLA Shaklee dan Jus Kurma Adinda tapi bukan semata2 nak hilangkan jeragat tapi antara usaha aku nak dapatkan zuriat... Seperti biasa aku pun bukan la rajin sangat setiap hari nak mengadap suppliment2 tu semua tapi demi tujuan murni tersebut redha la kan... Mudahan usaha murni aku nie membuahkan hasil...  
Aku teringin gak nak try produk2 yang boleh muluskan kulit tu bagai tapi aku takut kesan samping. Hormon aku nie sensetip sikit jgn di sentuh sgt kang merajuk lari2 plak la date period aku... So kalau engkorang de produk yang boleh gebus n mulus kan kulit tapi tak bagi kesan sampingan yang boleh mengganggu gugat kitaran hormon aku sila la infrom aku erk.
Nampak x bintik hital tue...


Ulasan

Nik berkata…
hihi..nik dah redha dah ngan muka skarang.sebab selalu pakai tak ok pun..hihi

Catatan popular daripada blog ini

PETUA DUDUK ASRAMA

JAKARTA

CUTI-CUTI MEDAN Part 1