Rabu, 20 April 2011

Satu Hari Di Pejabat

Peristiwa ini jarang berlaku di pejabat-pejabat kerajaan. Dek kerana staf - staf dipejabat tersebut yang dalam keadaan tension ditambah kepenatan maka timbul la satu idea untuk bermail teka-teki. Ceritanya bermula begini.

Puan Leha : Aduh tension aku cek nama dan kunci-kunci bebudak ni.... Erm, pekata kita main teka-teki
En. Zaki : Hentam saja la Puan Leha
Puan Fairus : Akak ikut jew
Cik Hani : Boleh juga saja dengar2
Puan Leha : Ok pe benda yang makin digunting semakin tinggi??? Jawab-jawab
En.Zaki : Erm pe ye menguji minda sungguh... Pokok kot
Puan Leha : (Dengan penuh riak) Salah Hahahaha
E. Zaki mengerutkan dahinya sambil tangan ligat menulis pada sticker aset yang kena disiapkan sebelum bebudak keluar asrama.
Puan Fairus : Talila jawapannya... (menanti jawapan daripada puan Leha)
Cik hani hanya mampu tersenyum memerhati gelagat staf asrama yang sengal-sengal pisang tue. Nama je laki n bini orang tapi perangai mcm bebudak
Puan Leha : Salah la kak.... Hahaha Hani pun mesti x dpt jawap... Ok la kira selender ye. Jawapannya Seluar
En. Zaki : Sebab apa lak?
Puan Leha : Cuba ko pakai seluar yang dah kena potong makin tinggi ke rendah. Huhuhu Ok2 satu lagi air apa yang berani
Cik Hani : tersengih-sengih tak dapat jawab.
Puan Leha : Air terjun la. Huhuhu
En. Zaki : Aku lak nak tanya... Banyak-banyak kera, kera apa duduk dalam opis.
Puan Leha : Kera apa ye, kera belaan kot
En. Zaki : Salah la Puan Leha
Puan Fairus : merepek la korang ni
Cik Hani : Kena tanya Cik Leya dan Puan Liza nie
En. Zaki : Jawapanya Kerani la
Hahahahahaha
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Puan Leha : Pekaitan
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Sebuah kisah benar di sebuah pejabat kerajaan

2 ulasan:

My sWeeT LoLypOp berkata...

hahaha..terkena aku.

Ummi Shafeha berkata...

Disaat kebosanan