Khamis, 17 Mac 2011

Ciptaan Allah yang Pelik Di Mata Kita

Sape pernah tengak apa-apa yang pelik... cer angkat tangan.... Mungkin pada kita pelik sebab tak pernah tengak walaupun dlm mimpi (yg penah tue compom x baca doa sebelum tdo, tue yg mimpi bebukan)

Ape kata kita tgk benda-benda pelik ni.

 Haiwan @ binatang (x termasuk manusia berperangai binatang)
 

Kura-kura
  
2 Kepala 5 kaki


Babi Laut
Ini lah babi yang paling cute..... tak perlu risau untuk memegangnya kerana ia tidak perlu disamak


Banana Slug (Lintah)
Mcm tertumpah cat je. Tq kpd pemilik blog yg aku copy gambo nie

Binatang-binatang nie lak x tau name... de org jumpe kt artatika.

 



Nie binatang paling pelik

CatDog,

Boleh dijumpai di TV9 kul 4.30 petang. skang da x dew

Tumbuhan

Titan arum

Tinggi giler... Opss jgn silap nie bkn bunga erk. So jgn berangan nk bg kt awek korang. Kalau berminat juga boleh cari kat kepulauan Sumatera.

Chinese Fleeceflower

Tumbuhan herba yang terdapat
di China baik untuk merawat penyakit
berkaitan kolestrol, kewanitaan dan de lagi aku x ingat...







Bleeding Tooth Fungus

Mcm biskut pulak... yummy... aku x pasti ble mkn ke x. Tp klu dlm keadaan darurat tibai je.

    
Budha Hand

Walaupun bentuknya mcm pelik je tetapi buah nie jeruk popular kat China dan Jepun tau. Rasenya masam  kot



Tempat 



Scotra, Yamen

Merupakan tempat paling aneh dan unik didunia, sbbnya pulau nie hampir kesemua tumbuhan pelik bentuknye, dek kerana iklimnya yang kering(lain skit banding kita) membuatkan hidupannya juga lain (pandai2 bawa dirila gitu).

 
Laut Mati

Tempat nie nama je laut tetapi merupakan sebuah tasik yang mempunyai air paling masin di dunia, tertelak diantara Jordan dan Tebing Barat. Siap boleh baring-baring sambil baca paper lagi... Huyooo. 

Inila ciptaan Allah yang kita rasakan pelik sangat sebab tak selalu didepan mata kita. Ingat bagi kita pelik dan aneh tapi bagi Allah segalanya pasti..... Subhannallah (Maha Suci Allah)

1 ulasan:

My sWeeT LoLypOp berkata...

sape kate catdog da xde..ade g la...pkul 430..akak blik pkol 5..mne nak jumpe..