Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2014

CUTI-CUTI MEDAN Part 1

Imej
Salam sejahtera,
Pembuka cuti-cuti 2014 nie bermula dengan destinasi Medan, Indonesia. Kali nie Che Ya pergi bertiga. Kalau selalu tu berdua jer kan. Kali nie MIL pun join skali.... Disebabkan 14 hb cuti umum sempena sambutan Maulidur Rasul dan jumaatnya Thaipusam jadi memang masa yang sesuai untuk kita orang melancong.
Bertolak dari LCCT pukul 1.50 ptg (waktu Malaysia) dan sampai di Airport Medan pukul 1.50 gak (waktu Indonesia). Masa perjalanan cuti satu jam tapi rasanya 45 minit jer. Sebab rasa macam baru jer naik pastu dengar pengumuman mendarat lak.Pas tue perbezaan waktu yang mana Kepulauan Sumatera nie lewat satu jam dari Malaysia. Lapangan terbang Kuala Namu Medan nie, baru setahun mula beroperasi. Rupabentuknya macam KLIA tapi kecik la.... Tempat mendaratnya panjang so memang tak rasa break macam kat Bandung tu... Mau tercabut pinggang gegar dia. Cantik dan canggih, tapi yang tak bestnya servisnya lembab. Nak tunggu bagasi jer ambil masa sejam, belum lagi berbaris panjang k…

Disember Dalam Kenangan

Salam sejahtera...
Selamat tahun baru 2014... Dah semakin tua rupanya, tahun depan dah menginjak ke 30an. Walaupun hakikatnya baru jer masuk 28. Apapun suka atau tidak hidup perlu diteruskan. 
Kalau nak cakap pasal azam tahun lepas memang tak tertunaila 100% tapi masih ada yang boleh dibanggakan. Azam tahun lepas yang masih tertangguh tu akan dimasukkan menjadi azam tahun nie. Apapun kita hanya mampu merancang Allah yang menentukan. 
Kalau nak di ikutkan kitaran peristiwa dalam hidup sepanjang 2013 rasanya bulan disember la yang paling bermakna. Disember paling banyak ambik cuti, disember pun paling banyak pergi bercuti. ada satu peristiwa yang berlaku pada Disember  2013 yang betul2 bermakna dalam hidup Che Ya. Walaupun tak seperti di harapkan tapi merupakan pengalaman yang paling mendebarkan dengan pengakhiran yang dukacita. Apapun Cek Ya redha dan pasrah, kalau ini ketentuanNya. Pengharapan tak pernah terputus, sekurang-kurangnya harapan tue boleh beri semangat dan kekuatan. Ia le…