Isnin, 5 November 2012

Kerang Penumbuk Bakar

Salam Sejahtera,

Dipagi isnin yang hening... erkkkk salah, dipagi isnin yg bluesss Cek Ya sangat rajin untuk menulis enry setelah penat berjalan-jalan melawat kengkawan blogger lain. Seperti yang dijanjikan dalam entri nie.

dipersembahkan....



Kerang Penumbuk aka Kerang Bulu
Kerang spesis berbulu nie memang besar daripada kerang yang biasa kita makan tu, sebab tu la Cek Ya panggil kerang penumbuk. Saiznya sama dengan penumbuk Izara hahaha... Kalau saiz Cek Ya membohong namanya. Tekstur isinya liat dan dari segi rasa tak banyak beza pun dari hak yang biasa kat kedai tu.
Sos pencecah
 Percaya atau tidak, Cek Ya mampu melahap sepinggan kerang berbulu dan bersaiz gergasi nie dan  mungkin kalau ada pertandingan makan kerang Cek Ya mampu jadi juara, memang paberet kalau datang Morib.  
First time jumpa menatang nie masa sesaje nak oder kerang bakar sebagai menu tambahan. Lokasinya Pantai Morib, sekangkang kera je dari umah Cek Ya... Sangat teruja siap ternganga mulut nasib tak meleleh air liur je lagi. Tempat lain tak tau la plak de tak. Mungkin ada kot...

Ada orang yang cakap, kalau dia tipu Cek Ya maknanya Cek Ya tipu reader semuala. Kerang Bulu nie dibela dan memang bergenetik berbulu dan gergasi... OOOooo yeke, tak pernah tau pulak. Ingatkan kerang yang biasa tu dibela dan tidak diuruskan dengan baik sehingga berbulu dan besar, baru la si pembela tu teringat akan kerang-kerangnya. Sangat tidak bertanggungjawab.~kreatif sungguh pemikiran Cek Ya = KEJAM....~
Kepada sesiapa yang berniat nak mencuba sebab tak pernah tengok/makan atau dah pernah makan tapi tercari-cari kat mana ada sebab tak pernah jumpa dah boleh la ke Pantai Morib, Banting. Kalau tak tau gak Pantai Morib mcm ner cer search je kat google map.
Meh tengok sini

Selamat Mencuba

3 ulasan:

zuhanif berkata...

sedapnya hehehhe besnya rumah dkt dgn pantai :P mesti bes tgk matahari terbit n terbenam :P

Siti Saleha berkata...

Best gak, tapi jarang Cek Ya dtg tepi pantai walaupun dkt. Jemput la kesini...

king ikan bakar berkata...

Terima kasih.. Sila dtg lg..