Khamis, 28 Jun 2012

Oven Ke Microvawe ???

Salam Sejahtera,


Ehem-ehem...sebenarnya Cek Ya dapat offer dari suami tercinta untuk bli oven microvawe, tapi masih duk berkira-kira oven 0r microvawe mane lagi bagus. Duk belek-belek kat webpages tentang pro dan kontra dua benda alah nie. Ohhh kena pikir betul-betul ni takut kang jadi gajah putih lak. Cek Ya suka gajet yang pelbagai fungsi, mengenang kos pulakkan... Bagi Cek Ya untuk barang elektrik ni lagi suka yang berkualiti, sebabnya kenala utamakan keselamatankan. Kang duk seronok bakar kek tetiba kang kena renjatan elektrik. Huhuhu, ok2 kita pe yang Cek Ya paham pasal dua menda alah nie..

Untuk oven, fungsinya lebih pelbagai berbanding microvawe. Bakar kek, kuih, pangang memanggang pun ok gak, konsep pemanasannya adalah dari luar ke dalam so kuih yang kita buah tu akan jadi rangup. Microvawe pulak dicipta lebih kepada memasak dan masa yang digunakan pun lebih cepat berbanding oven. Konsepnya lak pemanasannya dari dalam keluar dan lebih menyeluruh sebab ia berpusing. Untuk memasak ayam panggang sgt sesuai tak de la luar ayam tu rentung. Kalau masak pizza dekat microvawe masa yang diambil cuma 5 minit banding masak kat oven. Tapi keburukan microvawe ni plak kita lebih terdedah kepada radiasi.

Kalau beli oven microvawe bagas gak kan sebab de dua-dua fungsi oven dan microvawe tapi kena pandai adjust la. Untuk gajet 2 fungsi ni lak untuk kegunaan havy duty tak bagus sebab mudah rosak. Tapi rasanya Cek Ya bukannya nak masak kuih untuk tempahan punkan.....

Adoi x tau nak beli mana satu nie... tercari-cari mane lagi bagus ni. Kena jenjalan hup seng ni (Seng Heng). Saje nak promote jenama nie, kite orang pelanggan setia Seng Heng, suami ada kad ahli dengan jenama ni. Dapatla potongan sikit tapi lagi best bila dapat vaucer beli barang elektrik. Rasanya kebayakkan barangan elektrik kat umah Cek Ya bercap Seng Heng...
Nota membodek : Tahniahla dapat APC nanti kita g jalan TAR ye huhuhu.... ( @_@ ermmm mcm berat kt oven jer).

Tiada ulasan: