Rabu, 12 Oktober 2011

Hobi Baru ~ erkk

Dalam kusut masai kesibukan kerja seharian, sempat jugak aku berjinak-jinak dengan hobi baru.
Ermm... Hobi nie sgt x sinonim dgn wanita lagi-lagi gadis ayu mcm aku nie (~ eceh perasan la plak :b ). 
Mungkin dah terbawa-bawa dari kecik dan ransangan org sekeliling.  

Pe dia ye hobi nie, jeng jeng jeng ---------------------> 

Mancing ikan (hehehe besar x ikan nie)       


Hasil daripda pemerhatian korang antik tak pancing nie... Mula2 menceburi bidang nie disebabkan
my love la dia duk tunjuk tasik yg cantik kat ALIM (tmpat kerja dia). So aku pun
ajak opismate untuk bersiar2 kununnya sampaila kami ternampak spesis ikan bernama talapia.
Banyak gila!!! geram jew tgk sampai nk terjun terus tangkap guna tangan (fatamorgana sungguh)

peralatan yang diperlukan
1. Joran - batang yg panjang, tali tangsi, mata kail (asas nie)
2. Baldi - Untuk isi ikan yg ditangkap
3. Gunting - untuk sebarang kecemasan
4. Semestinya umpan - ikut jenis ikan yg nak ditangkap

Besh tau... lps seharian kerja nie la masa nak hilangkan tekanan. Mulanya agak geli2 la nak pengang cacing, 
lama-lama da ok la mcm aku...
 
Besh Friend KMS
Wah sweat jew saat nie

Antara gambar yang sempat snap
 
Talapia sumbangan LPKP

Nie la ikan yang berjaya kami tangkap... Yummy (kena 3 rasa dgn kamal azli). Aku mcm lalu nak mkn lak hahaha sbb sendri yang tangkap.
Nispu dan ikannya

  Wan Kurus blah kanan... hasil tangkapan yang terbaik! agakbesar gak daripada yang sebelum nie dia tangkap. "Nie kira ok la daripada x dak" hehehe.. Wan Dayat lak blah kiri... "aku geli dgn cacing" hahaha ayat  baik
Wan Kurus : Terbaik!!!
Wan Dayat : Nie la hasil terbesar

Mat Ibal
Kawan mancing yang paling comel hehehe... my lovely adik pun pandai mancing... dia geram tgk ikan duk berenang2 dalam tasik tue. Sempat aku tarik dia klu x da terjun.
 
 
Antara kisah aku bulan nie dgn hobi baru. Adios Amigos



Tiada ulasan: