KENANGAN YANG TERINDAH

Zaman yang paling x boleh lupa ialah masa sekolah2 dulu. Kelakar la dari sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah menengah sampai la ke poli..... Segalanya mencatatkan memori yang sukar untuk dilupakan.(Zaman sekolah tadika n rendah da byk lupa la : b)kat cni aku belajar dulu;

1) Tadika : PASTI Kg Padang Tembak, Teluk Intan (sbnarnya aku lupa nama panjangnya)

Setiap kali balik kg mesti aku akan terpandang sekolah PASTI sbb ia terletak dibawah Masjid Lama Kg Padang Tembak.

2) Sekolah Rendah : Sekolah Kebangsaan Selabak
Sekolah Kebangsaan selabak

Aku merupakan generasi keberapa tah... Sbb dulu Kg padang Tembak tiada sekolah rendah mahupun menengah so kami pun sekolah kat cni. Baru sekarang sekolah rendah didirikan kt kg aku.

3) Sekolah Menengah : SMK Abdul Rahman Talib @ SMK batu Empat

Gambar kelas 4 Sains 2

Apa yang menariknya aku merupakan batch ke 2 so kira senior la kt sekolah ni dari tahun 1999-2002. Sebelum ditukar nama kenama sekarang, sekolah aku nie diberi nama SMK Batu Empat disebabkan lokasinya di Batu 4 Kg Selabak. Bersebelahan sekolah Vokasional Teluk Intan. Lembu2 depa selalu terlepas masuk asrama kita org.


Kt sekolah nie nama2 kelas diambil dari nama2 planet dalam sistem cakerawala. Spt Utarid, Zuhrah, Marikh... korang kirala sendiri. Nama guru yang aku ingat sampai sekarang sekarang ialah Cikgu Tamrin @ Pak Uda. Walau hanya sekejab jew tapi aku rasa dia la cikgu perintis yang paling besh. Sebenarnya ramai lg yg lain.
Heheh klas aku paling besh sbb kelas ni x ramai cuma de 22 org 11 lelaki dan 11 perempuan. Dak2 lelaki selalu wat lawak, algi2 time sejarah Cikgu Asri yg ajor. Nama ketua klas Ijan, penolong lak Mahani, Setiausaha Azura x salah. bendahari lak aku la. lain-lainnya Mazini, Azwa, Fadilah, Nolly, Ein, Noriah, Faridah, Tasha, Firdaus, Aizat, Elizam, Khairul, Ridaudin, Rasfan, Alias, Hadi, Zawawi, dan Akhtiar. Alhamdulillah semua dah berjaya. Walau x jumpa tp jumpa kt FB ok la kan.

4) Diploma : Politeknik Sultan Azlan Shah @ Politeknik Tanjong Malim
Tengok dari Flight Air Asia

Pintu Masuk Psas

Super Duper Senior, ini la aku dan kawan2 aku kt sini sbb kami merupakan 1st batch kt poli nie. Sesi Jun 2003.... Hehehe mula2 dtg semua muka baik. Sbb naif lg bru pas SPM.Hayooo kami la yang rasmikan tempat nie dari katil, tilam, semua la.

Aku Ambik cost Diploma kejuruteraan awam. kat jabatan nie de lg 1 cost iaitu sijil kejuruteraan awam. Masa mula2 nie x ramai la cost aku je dekat 70 org rasanya so kena wat 2 klas. Aku lak kelas DKA A. Disebabkan kte org 1st batch so bahan rujukan pun x byk. So kenalah bli buku sendri (libary x de buku) x pn pinjam nota dri kengkawan dari poli, Uitm, Utm, Utho ke sbb silibus same je.

15DKA03F011 nie no matrik kad aku


Nie last day sblm nk berpisah    









 
 Seronok dapat kenal korang. Alhamdulillah semua dah berjaya. Ada yg da jd Jurutera Awam, perunding, Pembantu Teknik, Juruteknik dan mcm2 lg la.
Gaduan sulong PSAS Diploma Kejuruteraan Awam


Praktis ilmu membancuh konkrit

~AdiOs aMigOs~


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PETUA DUDUK ASRAMA

JAKARTA

CUTI-CUTI MEDAN Part 1